Vanliga frågor
F: När skickas min beställning?
S: Beställningar behandlas vanligtvis inom 24 timmar efter mottagandet på vardagar, om inte annat anges i produktbeskrivningen eller i ditt bekräftelsemail.
F: Hur lång tid tar det innan min beställning kommer fram?
S: Beställningar inom EU kommer normalt fram 1–5 arbetsdagar efter att de skickats. Beställningar utanför EU kommer normalt fram upp till sex vardagar efter att de skickats. Ibland försenas internationella beställningar i tullen, vilket gör att leveranstiden blir längre. Om du behöver en snabbare leveransservice, vänligen kontakta oss här.
F: Hur mycket kostar frakten?
S: Vi debiterar ett standardpris på 10 € (standardfrakt) eller 20 € (expressfrakt) per beställning.
F: Hur fraktas mina varor?
S: Alla standardbeställningar under 50 kilo levereras med UPS eller TNT. Alla transporter kan spåras.
F: Kan min beställning hämtas av min egen speditör?
S: I vissa särskilda fall kan köpta produkter hämtas direkt från vårt lager. Kontakta oss här för mer information.
F: Får jag en faktura?
S: Ja, alla beställningar inkluderar en faktura. Fakturan skickas tillsammans med ditt spårningsnummer när din beställning skickas. För fakturakopior, vänligen kontakta oss här.
F: Jag har ett momsregistrerat företag. Måste jag betala skatt?
S: Om du har ett momsregistrerat företag i en EU-medlemsstat är du befriad från moms. Vid kassan uppmanas du att ange ditt momsnummer. Alternativt kan din momsdokumentation tillhandahållas vid ditt köp och justeras manuellt. Om du har några frågor angående momsbefrielse, vänligen kontakta oss här.
F: Kan jag skicka min beställning till en annan leveransadress än min faktureringsadress?
S: Du kan alltid välja en alternativ adress. Om du behöver det, var noga med att ange önskad leveransadress på din beställning.
F: Jag har problem med min produkt, vad ska jag göra?
S: Alla produkter inkluderar en standardgaranti på 90 dagar (eller annan garantiperiod som avtalats skriftligen). Om din produkt har ett fel inom den givna garantiperioden, vänligen kontakta oss her.
När vi har fått meddelande om din felaktiga produkt kommer du att få ett RMA-nummer (Return Merchandise Authorization) med leveransinstruktioner via e-post. Detta RMA-formulär måste returneras med varorna och RMA-numret måste tydligt anges på förpackningen för de returnerade varorna. När din begäran godkänns kommer en liknande (ej defekt) produkt att skickas. Om vi inte kan tillhandahålla en ersättningsprodukt görs en återbetalning för din produkt.
F: Jag handlar för mer än 25 000 EUR per år. Kan jag få en specialavtal?
S: Ja, vi ger gärna särskilda rabatter till företagskunder som köper för mer än 25 000 euro per år. Kontakta här för mer information.
F: Jag har en förfrågan om flera produkter från Kimbrer Computer. Kan jag få en offert?
S: Vi kan ta fram en offertförfrågan för stora beställningar. Kontakta oss här där vi strävar efter att svara på alla förfrågningar inom några timmar. Du kan också nå oss på telefon +45 72 440 277.
F: Jag letar efter en produkt som inte finns på kimbrer.com. Kan ni leverera produkter som inte finns på webbplatsen?
S: Javisst! Skicka din fråga till os her så undersöker vi om vi kan köpa in den produkt du söker till rätt pris. Vi lägger ständigt till nya produkter på vår webbplats, så kom tillbaka ofta för att se vårt produktutbud.